Friday, November 20, 2009

Rain

I left the office early yesterday. By 5pm I went out and headed to Makati to meet a client. As usual I had fun spending time with the client, I’m on my usual talkative mood and the client showed his normal shiny personality.

I had fun spending time with him, but I had to cut our meeting short because I promise a friend to attend the premier night of Ninja Assassin at the Gateway Mall in Cubao.

It was already 7:45 pm and I’m still in Makati heading to MRT Ayala Station, the premier night will start at 8pm. I texted my friend and told him I’m on my way and also asked if I’ll be able to make it. He said yes because it’s still early and a lot of trailers will be shown before the actual movie.

The queue was so long so I had to wait patiently. As usual the platform was jam-packed with people heading north. I had to squeeze my body to fit in when the train finally arrived, there’s no time to wait for another train so I had to be on that train or else I won’t be able to make it.

Upon entering, I notice a cute guy so I decided to stand next to him. I moved closer so I had to put my right leg at the back of his left leg and carefully place myself so I could still see his face haha. The train is masikip so my intentions weren’t that obvious. Every now and then I tried to brush my elbow against his and he responded by doing the same. I noticed that he’s looking at me through our reflection on the glass in front of us. Nahiya ako, so I looked down. Shet, I notice his feet (naka tsenelas lang siya), maitim at ang his nails are shiny. Hala naka nail polish yata. Na turn-off ako so I distanced myself a little bit away from him. Sayang cute pa naman at may potential.

At Boni station the train halted to let some passengers out and some went in. The three persons in front of us went out so I decided to take a seat so does the cute guy. Deadma lang kPOST http://www.blogger.com/post-edit.do HTTP/1.1ase turn-off na nga.

Upon arriving at Cubao Station I went out the train and doon din pala stop niya. Shet dikit ng dikit sa akin as in magkadikit na ang braso namin, gusto ko na mag-give in kaso I still have a movie to watch and I don’t like the idea that he wears shiny nail polish so binagalan ko lakad ko at hinayaan ko na siya mauna. Aba bumagal din siya ng kaunti, pero I think na nanotice niya na hindi ako susunod so bumilis na lakad niya papalayo.

I arrived at the Gateway mall and use the elevator heading to the floor where the cinema is. I told them my contact and went in, luckily ang daming trailer so the movie hasn’t started yet. Ang daming movies to watch for like Clash of the Titans, Avatar at Sherlock. Can’t wait to watch these movies, and I was told that the Avatar’s premier night will be at IMAX theatre in MOA in full 3D haha. Mas lalo ako na-excite.

The Ninja Assassin finally started. Wala ako masabi kundi dugo, puro dugo. Brutal siya at tiyak matutuwa ang mga hard core fans ang gory movies. Simula pa lang yung pagtatatto at dumudugo ang skin pero wala lang pala yun. I don’t want to be a spoiler pero bloody talaga ang movie na ‘to. At first masho-shock ka kase you don’t expect the movie to be like that. Muntik na ako umalis kase parang hindi ko na kaya. Along the way masasanay ka na din. Buti nga it’s rated PG-13 (with extreme caution) and not R-18. Sabagay sayang naman kase ang mga fans ni Rain ay mga teens, baka hindi makapanood.

Overall I actually like the movie. It’s a popcorn-ish movie but the effort of the lead star blows me away. Rain, the lead star, as a singer doesn’t appeal that much for me pero with this movie sobra siya naging hot for me. With his almost perfect sculpted body hahaay drool worthy haha (Doc Mike at Ternie ‘wag na mag roll ang eyes niyo ha hmp). Plus the moves, shet, the moves na may dugo dugo haha, I don’t know pero pinipigilan ko lang sarili ko kase my straight friends were there and I don’t want to give them ideas. First time ko sasabihin to, ang “yummy” niya sa movie haha. I can’t even believe myself that’s what I was thinking almost the entire movie despite all its goriness. Mas lalo ako nainganyo na mag gym na talaga at mag enroll sa Elorde.

I recommend this film sa inyo. Go watch it. His “moves” pa lang, worth it na.

The last part of the movie ay parang commercial ng Clear Shampoo for Men hehe. Nasa rooftop siya while the wind blows his jet-black dandruff-free hair haha. Tama na nga at manood na lang kayo when showing na sa theatres near you.

Xoxo

The Curious Cat

P.S. Photo is courtesy of http://www.onscreenchemistry.com/img/user/Ninja_Assassin.jpg

27 comments:

  1. Base!

    I love rain.
    Okay, okay... Nae-L ako kay rain at galit na galit sa kanya si Junjun.

    This morning, maaga akong dumating sa pick-up location ng shuttle service namin kaya dumaan muna ako sa isang grocery para magikot-ikot.

    May nakita akong mag na ang cover si Rain.
    Wala ng second thought, binili ko agad.

    La lang, share ko lang.

    Basa mode muna.

    KAMPAI!

    ReplyDelete
  2. looking forward din to watching avatar by james cameron. next month na ata yun.

    nakita ko trailer nitong ninja assasin, gory nga. i wasn't planning on watching it pero since iba pagkakadescribe mo, panoorin ko na na din, hahaha.

    ReplyDelete
  3. Xtian: sumariosep pati pa ba sa mrt?!

    isa kang kiri.

    lolz

    M2M: kelangan na yata talaga ng anger management therapist si junjun. galet na lang palagi! hahaha

    ReplyDelete
  4. @m2mtripper haha galit nga lagi yan si junjun ah. tama si Ternie pa theraphy mo yan sa kanya lol.

    ako dun ko lang na appreciate si Rain haha.

    ReplyDelete
  5. @Maxwell sige panoorin mo ha pls haha. Pati ang avatar parang 12 years in the making yun e

    ReplyDelete
  6. @Ternie hoy ano ka, at least hindi ko tinutuloy haha. If I know, kaw kaya diyan.

    ReplyDelete
  7. FL + Mag na Cover si Rain = Happiness!
    Magaaway na naman kami ni Junjun tonight!
    I'll beat him real good at mandudura naman siya bilang ganit.
    Nyahahaha...

    Ampness... Sa 26 pa pala ipapalabas ang Ninja Assassin dito sa lugar ko.

    =========

    @ Eternal & Xtian: Oo nga e... Konting kibot, galit. Parang nagbibinta! LOL.

    =========

    Ninja ASSassin din ako! LOL.

    KAMPAI!

    ReplyDelete
  8. @m2mtripper haha gamit na gamit yung FL mo ah haha. basta abangan mo sa sinehan haha

    ReplyDelete
  9. Dapat sulitin.
    Mahal e.
    Haha.

    KAMPAI!

    ReplyDelete
  10. @Curioscat: uu nga, nisearch ko sya sa wikipedia. mukhang maganda nga. astig ng trailer eh, astig yung CGI's. hehe.

    ReplyDelete
  11. @m2mtripper haha baka mapudpud si junjun niyan ha kaya hinay hinay lol

    ReplyDelete
  12. @maxwell sige panoorin mo ha at kwentuhan tayo

    ReplyDelete
  13. seriously, the nail polish is a major turn off. :-)

    ReplyDelete
  14. amp! sabi ko na e. hahaha! malapit ka na pala sa office, di ka pa nagtext. hahaha!

    btw, di ako fan ng mga ninjas kaya di ko sya papanoorin. but i will definitely watch Avatar! sino kaya pwede ko kasama manood?

    ReplyDelete
  15. i don't find koreans attractive. i don't know, they're just not my type. but i will see that movie. i like me some bloody movies! =)

    ReplyDelete
  16. Asians = Anger Management Moment for Junjun :P

    ReplyDelete
  17. I don't fancy Koreans as a rule, but I'd fuck this one 15 ways till Sunday, and 15 more till Christmas.

    ReplyDelete
  18. @geek you should see the film them :)

    ReplyDelete
  19. @m2mtripper haha dapat mag undergo na nga si junjun nga anger management

    ReplyDelete